Dzień dobry - jeżeli dzieci wykonały rysunki dot. swoich obowiązków i zabaw indywidualnych proszę, aby je przyniosły do przedszkola, prace zostaną wykorzystane podczas zajęć.
Ćwiczenia dla dzieci 5-6 letnich kształtujących słuch fonemowy
Opiekun czyta wierszyk a dziecko dokańcza:
MA MNIE ANIA,ADA,ALA
SŁYCHAĆ MNIE ,GDY MÓWISZ LALA.
JESTEM,KIEDY POWIESZ TATA,
MA MNIE TAKŻE AKROBATA.
KAŻDA MAMA MNIE TEŻ MA ,
BO JA JESTEM GŁOSKA >>>>A
HOLA,HOLA,HOLA- WZNOSI OKRZYK OLA.
OLEK WOŁA : OCH, MA TĘ GŁOSKĘ GROCH!
MA JĄ TAKŻE OKO,NOS,OGON,OBRAZ ORAZ KOS.
JUŻ Z PEWNOŚCIĄ WIECIE TO,ŻE W WYRAZACH TYCH JEST ...O.
JAKA TO GŁOSKA ?
ELE, MELE,TRELE, EWKA,EDEK I WESELE.
GDY ROZBRZMIEWA : BEE i MEE,TAKŻE SŁYCHAĆ GŁOSKĘ TĘ.
ELE,MELE, TRELE, ESKIMOS I MORELE.
TERAZ KAŻDE DZIECKO WIE, ŻE TO SŁYCHAĆ GŁOSKĘ ...E!
Krótkie wierszyki utrwalające realizację głosek szumiących i rozwijające pamięć :
CZAPLA CZŁAPIE OBOK KACZKI, CZŁAPIĄ OBIE NIEBORACZKI.
STOI DZIK W BORZE I MOCNO ZRZĘDZI,ŻE POD DRZEWAMI NIE MA ŻOŁĘDZI.
MA DŻOKEJKĘ DŻOKEJ TEN,CO Z DROŻDŻÓWKI ZJADA DŻEM.
Oczywiście zachęcam do powtarzania wcześniejszych ćwiczeń narządów artykulacyjnych, ćwiczeń utrwalających prawidłową realizację głosek.
Pozdrawiam i do zobaczenia w przedszkolu:)
Pani Basia